SURAH ❤


Sunday 24 November 2013

#Realize : Al-Fatihah


Assalamualaikum,
Hari ni, tetibe rasa terlintas nak tahu pasal Ahmad Ammar yang dihebahkan di laman sosial tu. Siapa beliau?. Pernah nak click untuk tahu pasal beliau. Baru hari ni kita nak tengok. Beliau telah kembali ke rahmatullah. Al-Fatihah untuk saudara se-Islam kita yang telah pergi dahulu daripada kita. Maka, hari ni terdetik aku untuk tahu pasal beliau.

Bismillahirrahmanirrahim. Maka, saya didahulukan perkenalan tentang Ahmad Ammar ni dengan satu video dari YouTube. Rasa sebak sangat.Tanpa sedar air mata pun mengalir. SubhanAllah, macam2 dah cara Allah tunjuk kat kita untuk bertaubat. Cuma kita sedar tak sedar je. Saya pun masih lagi merangkak untuk kejar rahmatNya. Tiada kata yang dapat menggambar perasaan apabila kita mula bermuhasabah diri balik. Dengan itu saya pun mulalah sesi berangan, fikir sorang2. Terlintas untuk berkongsi dengan semua apa yang saya baca & saya lihat.


Tekan/click gambar di atas untuk tahu apa yang membuatkan saya sebak dan berfikir sejenak tentang betapa teruknya diri ini. Betapa da'if nya kita. Betap miskin nya kita. Betapa kurang nya kita. Semoga Allah merahmati anda semua. Bermuhasabah lah wahai diri. Masih banyak ruang untuk di isi yang hendak dibawa ke sana nanti. Wallahu'alam.

Xoxo,
AtikahSubari.

No comments: