SURAH ❤


Tuesday 24 December 2013

Nota Hati #Realize


Assalamualaikum,
Kita rasa sedih sangat ! Sebab apa?. Biarlah rahsia.Tapi bila saya check memo dekat fon sony saya kan. Saya jumpa 1 note ni yang buat saya tenang sedikit demi sedikit. Alhamdulillah saya save lagi nota yang berguna buat diri saya. Tak ingat nota ni copy dari mana tapi tahun lepas punya. Maka saya nak share dengan semua.


Ketika kita mengeluh: " Ah, tak mungkin kot..
Allah menjawab:  " Jika AKU menghendaki, cukup KU berkata "JADI", maka jadilah" (QS 36:82).

Ketika kita mengeluh: "ee, aku penat sangat ..".
Allah menjawab: " .. dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirahat" (QS 78:9).

Ketika kita mengeluh: " Beratnya dugaan ni, tak sanggup aku..".
Allah menjawab: " AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan" (QS 2:286).

Ketika kita mengeluh: " serabutnya..."
Allah menjawab: "Hanya dengan mengingatKU hati akan menjadi tenang". (QS 13:28).

Ketika kita mengeluh: " apa ku buat ni semua sia-sia .. "
Allah menjawab: "Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar dzarah sekalipun, nescahya ia akan melihat balasannya" (QS 99:7)

Ketika kita mengeluh: "takde seorang pun nak tolong aku .. "
Allah menjawab: " Berdoalah (mintalah) kepadaKU, nescahya AKU kabulkan untukmu" (QS 40:60).

Ketika kita mengeluh: " aku sedih sangat ..".
Allah menjawab: "La Tahzan, Innallaha Ma'ana. Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita" (QS 9:40).

Segala masaalah kita, persoalan kita, sudah terjawab oleh Allah, SubhanAllah semoga Allah kuatkan hati kita. Wallahualam.

Xoxo,
AtikahSubari.


No comments: