SURAH ❤


Friday 13 September 2013

PMR2014 Around The Corner!

PMR
Assalamualaikum,
Tik tok tik tok, sedar2 je about 2 weeks nak exam. It just AROUND THE CORNER babe! How can I get the BEST result?! Ok, senang la korangkan cakap belajar then jadi PANDAI. Betul memang betul, tidak salah pun, TETAPI nak buang sikap MALAS tu haihhhh. Now its time for me to pecut untuk capai matlamat aku! Jyeah! Pray for me people! No matter what result that I'll get, kita kena lah bersyukur dan ucapkan "ALHAMDULILLAH". Semua ketentuanNYA.

Now, dah takde masa dah nak study bagai. Buat latihan je terutama aku yang jenis semulajadi sejak azali lagi PEMALAS kannn. So, aku buat latihan je. Memang tak nak baca buku, tetapi rujuk buku. Memandangkan PMR ni gedik sangat dah nak sampai, maka saya NURFATIN ATIKAH BINTI AHMAD SUBARI ingin memohon maaf dari hujung ke hujung dari anda semua, doakan aku dan sahabat2 aku moga2 dipermudahkan kami untuk menjawab kertas peperiksaan kelak serta kejayaan kami di dunia dan akhirat. Aminn (:


As a muslims, terdapat pelbagai doa dan cara yang boleh kita amalkan agar dipermudahkan untuk menjawab soalan. Sebelum rehat tadi, aku telah dipanggil ke surau sebab guru kaunseling nak jumpa. Pelik juga rasanya, ada buat hal ke? Lol. Ok skip that. Tips ringkas diakibatkan beliau kesuntukan masa so yang sempat Pn. Yusnita bagi kat aku ialah :

 1. Baca Al-fatihah / Surah Yaasin sebanyak tiga kali dekat air. Dinasihatkan dekat aku, bacalah time waktu senggang yang tenang tak terkejar2 dengan hal duniawi.
 2. Sarapan berat 1 jam sebelum jawab exam.
 3. MINUM AIR! (very important part!)
 4. Bacalah segala doa penerang hati or apa2 doa dan ayat al-Quran yang anda tau. Tetapi cikgu ada sarankan baca ayat dibawah ni ketika jawab soalan.


Harap apa yang aku kongsikan ni dapat kita sama2 amalkan insyaAllah. Wallahualam.

AtikahSubari.

No comments: